zadenkast woerden

Zadenbibliotheek Woerden in het zonnetje

/
In samenwerking met de Duurzaamheidswinkel is er sinds febr. 2023 ook in Woerden een zadenbibliotheek. De zadenbieb wordt gerund door een groepje vrijwilligers die zich sterk maken voor duurzaamheid en gratis zaden voor iedereen.
overzicht boek

Zadenbibliotheek Nijmegen in het zonnetje

/
In de wijk Hatert in Nijmegen is er sinds nov 2022 ook een zadenbibliotheek. Het bijzondere van dit initatief is dat ze er een boek met basisinformatie bij hebben liggen over de zaden die daar te leen zijn.

Suzanne de Feijter stelt zich voor als algemeen bestuurslid

/
Algemeen bestuurslid Suzanne de Feijter stelt zich voor.

Maartje Schilder stelt zich voor als algemeen bestuurslid

/
Algemeen bestuurslid Maartje Schilder stelt zich voor.

Goudsbloemzaden in het zonnetje

/
Had jij dat ook toen je voor het eerst goudsbloemzaad zag? Dat je je afvroeg: Wat is nou het zaad? Het heeft allerlei verschillende vormen, maar is het nou die kleine bolle, of toch die lange smalle? Dus alles maar bewaren voor de zekerheid….. En wat blijkt, goudsbloem doet aan ‘’heterocarpie”.

Kom jij ons bestuur versterken?

/
Zadenbibliotheek Nederland groeit hard. In een jaar tijd zijn we verdubbelt van 31 naar 62 locaties. Dit brengt veel werk met zich mee. Daarom zoeken we versterking in het bestuur. Bij voorkeur iemand die buiten de provincie Fryslân woont.

Zadenbibliotheek Assen in het zonnetje

/
De zadenbibliotheek in Assen is de eerste bieb buiten Fryslan. Lida Adriaansen haar prive collectie groeide uit zijn voegen. De bibliohteek in Assen maakte het mogelijk om haar collectie verder te laten groeien. Nu worden jaarlijks 1000 zakjes uitgeleend. De zadenbieb kreeg in de bieb een prominentie plaats. (zie foto)