Zadenbibliotheek Middelburg in het zonnetje

/
Zadenbibliotheek Middelburg begint in Maart 2022 met het uitlenen van zaden. Vrijwilliger Wobby Langelaar beschrijft hier wat de aanleiding was om te starten met de zadenbieb. Verder kun je lezen hoe ze te werk is gegaan om de start mogelijk te maken.

Er staat F1 op het zadenzakje en nu?

/
Als je tuiniert met zaadvaste rassen betekent het dat je: zelf je eigen zaden kunt oogsten, met 1 zakje dat je koopt weer jaren vooruit kunt, meer keuze hebt in soorten, je zaden kunt delen met anderen, zoals de zadenbibliotheek.

Zadenbibliotheek Hanse hof in Beilen in het zonnetje

/
Zorgboerderij Hanse hof heeft sinds 2021 ook een zadenbieb waar je gratis zaden kunt lenen. Ze bieden dagbesteding en je kunt er natuurlijk genieten van andere leuke dingen er te zien en te koop zijn.

De eerste prei zaai je vroeg

/
Prei heeft een lange groeitijd en kun je het hele jaar door zaaien. Daarom zijn er ook verschillende soorten: zomer-, herfst en winterprei. Het is een goede combinatie met.......

In Tiel werken Vlindertuin en zadenbieb samen

/
Zadenbieb Culemborg - Tiel werkt samen met Vlindertuin in Tiel.

We zoeken z.s.m 2 vrijwilligers

/
De zadenbieb groeit als kool. Daarom zoeken we 2 vrijwilligers. Een met talent voor organiseren en een die op de website onze zadencollectie up to date houdt.

Zadenbibliotheek Curacao in het zonnetje

/
Een soort ‘’world wide seed web”. Daar denk ik (Lida Adriaanse) aan, na mijn ontmoeting met Arthur Curiel uit Curacao. we hebben het over de seizoenen, zaden verzamelen en eht belang van zaden.

Veldsla en meer, nu nog zaaien

/
Zaaien kan ook nog in het najaar. Veldsla, postelein, winterkers en meer geven je een heerlijke salade in het najaar, de winter en het vroege voorjaar.