Zadenbibliotheek Curacao in het zonnetje

/
Een soort ‘’world wide seed web”. Daar denk ik (Lida Adriaanse) aan, na mijn ontmoeting met Arthur Curiel uit Curacao. we hebben het over de seizoenen, zaden verzamelen en eht belang van zaden.

Veldsla en meer, nu nog zaaien

/
Zaaien kan ook nog in het najaar. Veldsla, postelein, winterkers en meer geven je een heerlijke salade in het najaar, de winter en het vroege voorjaar.

Over zaaien en oogsten in het najaar?

Zadenbibliotheek Gorredijk groeit en bloeit in 2021

/
De zadenbieb van Gorredijk deelt de ervaringen van het opstarten van hun zadenbieb.

Bibliotheek Steenwijk in het zonnetje.

/
Zadenbibliotheek Steenwijk in het zonnetje. De opening was op 17 juni 2021.

Dieren werken mee aan zadenbibliotheek Nederland

Op een geheime plek in het bos, zijn verschillende dierenvriendjes bij elkaar gekomen, omdat het roodborstje iets belangrijks te vertellen heeft… “Ik wil jullie graag iets vertellen”, begint het roodborstje, “over een mooie tuin in Joure, in Friesland. Waar ik heel graag kom.

Hoe start je zelf met oogsten van zaden?

/
Er staan al veel planten in bloei en voor een aantal soorten begint nu de tijd om hun zaden te winnen. Grofweg kunnen we voor het oogsten van zaden 3 soorten

Zadenbibliotheek Terschelling in het zonnetje

/
Raapsteel of raapstelen is een van de vergeten groenten die smakelijk en lekker zijn om zelf in je (moes)tuin te kweken. Het is een makkelijk te telen groente, die je op verschillende manieren kunt eten.